finisar

   Även varan andra riktiga semesterdag inledde vi med ett dopp i den varma källan. Vi gick dit riktigt tidigt och sag soluppgangen. Sen avnjöt vi varan frukost (en papaya) under helt fantastiskt vackra fikonträd och kollade pa apor som ville ha varan mat. Efter att ha spenderat lite tid men inga pengar pa den lokala marknaden kopte vi varsin strahatt för en tia (de ska kosta fem, det vet jag men försaljaren var keff) och gick sen för att se vara fotbollskillar spela match. De förlorade, men pa matchen traffade vi fler amerikaner, det visade sig att the peace core (stavning?) Hade en tioveckorskurs just i ambo. Amerikanerna bjöd med oss pa mat och öl. Nagra av dem var rätt trevliga.

   Efter maten sa gick vi och strosade lite i Ambo jag och Elina. Det var da jag träffade mina tre sma favoriter. De ar tre assöta smapojkar, en 6 ar och de andra tva tolv. De var sa fina, tiggde inte utan ville bara prata lite, saga what is your name och halla handen. I vilket fall tog vi med oss dem till ett café och gav dem varsin stor crossiant. De var sa fina att prata med! Det visade sig att en av dem hade ett hem och gick i skola, de andra bodde pa gatan. Ah de var sa gulliga med varandra. Han som hade ett hem sa att lillkillen fick sova hos honom men att han inte ville. Och när en hade en godis sa bet han av den och gav halva till nästa som bet en liten bit och gav till lillkillen.

Ah och jag kommer aldrig glomma Daniels (lillens) stolta leende när han  skolkillen berattade att han ville bli doktor. „Da kommer han att ha bil och pengar!" Viskade han till mig. SA SÖTA sa jag dog och jag vet inte vad men man blir sa ledsen att sa fina barn bor pa gatan. Vad kan man göra??


Kommentarer
Postat av: Elin

Åhhhhh! Fiiina! Alltså barn. åh! Mitt hjärta brister lite.

2008-12-22 @ 20:19:34
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0