mitt jobb

   Åh jag trivs så bra på jobbet. Har jag sagt att en till tjej börjat jobba på samma skola som jag? Elina heter hon och är svensk och jättebra. Det är så bra att ha någon att planera och prata med, och dela alla de fina barnen med. Jag älskar dem så jag spricker, seriöst. Och åh vad man blöder när man får höra deras historier, de är helt fruktansvärda alldeles för ofta. Senast fick jag veta att Hannah, en heelt galen elev, ADHD eller någon annan bokstavskombination tippar jag på, bor ensam med sin pappa som är helt alkoholiserad.

Vad kan man göra? När eländet har namn och ansikte får man det så mycket mer på sitt samvete. Suck.

Hannah blev retad av de andra flickorna för att hon inte hade nagra flätor och eftersom pojkarna ska ha rakat huvud och flickorna flätor eller rakat huvud av hygieniska skäl så tog jag in hannah i lärarrummet en dag och gjorde på henne. Det blev inte lika fint som om en etiop hade gjort dem, men hon blev jätteglad och nu kommer hon till mig varje dag och visar flätorna.


Kommentarer
Postat av: Elin

Bra med Elina! Hemskt med flickan men fint med flätorna! Du gör ett asbra jobb mirrefirre!

2008-12-10 @ 20:05:21
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0