etiopisk vardag

   Det ar sa sjukt. Nu nar allt vridet har blivit vardag och allt exotiskt rutin sa gar veckorna sa fort. De bara rusar forbi. Jag hojer inte pa ogonbrynen at en nyslaktat get vid vagkanten, inte at man som haller handen, allt ar en del av de normala.     
   Pa skolan har jag slutat storas av de minimala resurserna, det har blivit ett satt att arbeta. Mina kara barn foresten, jag alskar dem mer for varje dag. Hur ska jag kunna lamna dem?

   Jaghar rastaflator igen forresten! Det var infor ett av dessa orakneliga etiopiska brollopen som min van Snbrat tyckte att jag borde fixa haret. Men jag trivs bra i de har! De ar snurrade langs skallen och jag ser inte lika tunnharig ut som av de forra flatorna. Foton kommer! I promise.


Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, tänk så det kan gå. Snart kommer du tro att du är inföding. Åhh, ser fram emot bilden på rastas! Volontär-Mirre liksom! :D

2008-11-11 @ 20:28:50
URL: http://hejhenning.blogg.se/
Postat av: Cajsa

jaa! foton vore kul :D

2008-11-13 @ 17:30:42
Postat av: Hanna panna lingon kanna

hej mirr!



har aldrig läst en mer intressant blogg. jag vill förresten åka som volontär jag med nu.



saknar dig, pusselipuss

2008-11-19 @ 23:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0