nagon annans morbror

   Ah Etiopien horni, jag kan alska det har landet men inte ta det seriost. Jag stod och forhandlade lite med en forsaljare om priset pa ett par orhangen nar en bil bromsade in en bit bort. I bilen satt fyra man i 30-arsaldern. "Kom med snygging, kom hit, ak med oss" ropade de till mig. Jag ignorerade som vanligt men de bara fortsatte ropa. "Det ar min morbror och hans vanner" forklarade forsaljaren vanligt. Eh, jaha. Jamen da kanns det okej. Saklart jag hanger pa. INTE! Vad forvantar de sig egentligen? Var ska vi? Varfor?
   Altsa arligt! Pa nagot satt blir etiopier inte vuxna. Endel av dem. Jag skulle faktiskt tycka det var lite konstigt om nagon av mina morbroder skulle aka runt med sina vanner  i en bil och ragga pa smatjejer. De skulle aldrig gora det forresten, for the record.
   Nu sitter jag har pa ett internercaf'e med Victor som dykt upp med sin folkhogskola som gubben ur ladan. Kul med gamla bekanta har nere liksom. Hans dreads vacker endel uppstandelse pa stan. Hihi.

Kommentarer
Postat av: Elin

Ässsch, äckelgubbar. Sådär ska man inte hålla på, kan de fatta liksom?

Åhh, dreads <3

2008-11-11 @ 20:26:21
URL: http://hejhenning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0