I don´t hit children

Jag råkade vara lite dräpande idag. Det bara slank ur mig av gammal vana. Jag letade efter en käpp till ett drama jag skulle göra med barnen. ”Har du sett en käpp någonstans?” ”nää, men miriam jag trodde du sa att du inte gillade sådana metoder?” ”Åh men det är inte till att straffa barnen, det är till dramat” Genet höjer lite retsamt på ögonbrynen som om hon inte tror mig, men då brinner jag av. Detta är alltså samma kvinna som sa att hon inte ville lära sig salsa för att hon är kristen. ”I´m a christian, I don´t hit children.” Sen var det lite stel stämning ett tag men det gick över. Fast vi förstår verkligen inte varandra. Jag kan inte fatta varför hon tycker att det är fel att dansa, och hon kopplar inte att jag tycker våld är fel metod.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag känner ändå lite att hon behövde höra det liksom. Salsa vs. slå barn. Lätt match tycker jag!

2008-10-30 @ 16:07:21
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0