Inget julspel utan ängeln gabriel

   Idag hade vi en sportkamp mellan Gurara och Haya sost, skolarna WSG har alltså. Jag hade skitkul i hejaklacken (jag vägrade vara med i lärarlaget, etiopier = alldeles för spänstiga. Jag skulle se ut som en valross bredvid dem, och laget skulle förlora) barnen och jag kom på hejaramsor på amarinja. Jag tvivlar på den grammatiska korrektheten i mina men barnen var på ändå.

   Efter sportandet stack jag till vår kyrka i kasanches för att jag in en stund av god vilja lovade att spela ängeln gabriel i ett julspel. Lovat är lovat och repet var trevligt, men jag kommer att känna mig löjlig när jag som enda vit och av någon anledning två meter längre än alla andra medverkande tjejer står där i kören utklädd till

Ängel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0