jag är synsk

Detta hände när vår handledare från Sverige var här och vi gick en golfrunda (jag har nog skrivit om det innan): Marin skulle slå först så han gjorde sig redo. Vänta Martin, det går en hund där! Sa jag på skämt för att jag såg en hund en bit bort. Martin skrattade lite artigt sådär och slog iväg bollen rakt fram men han måste ha fått lite skruv på den för den vek plötsligt av och går rakt mot hunden och smack eller hur nu ljudet av boll mot kött ska beskrivas. Jag är lite läskig, jag vet. Idag på vägen hem gick jag en bit med en elev som skulle åt samma håll. Efter ett tag frågade hon om jag var tigre. Det var sött tycker jag, tigre är en etnisk folkgrupp som finns både i etiopien och eritrea och den räknas som den finaste att tillhöra. Det är rätt tydlig hirarki mellan folkgrupperna i det här landet och här på shiro meda bor det väldigt många från ett område i södra etiopien, de kallas dorse eller mer politiskt korrekt tror jag man ska säga gamonja, dorse är tydligen bara en liten del av dem. Dorse är det tydligen inte så jättehippt att vara, det är jättesorgligt, så en del vill inte ens prata sitt moderspråk.

Kommentarer
Postat av: Elin

Läskigt, men coolt.

2008-10-30 @ 16:03:29
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0