Om otippade situationer

   Jag bara kom att tänka på det. Grejer som skulle vara väldigt otippade hemma i Sverige känns fullt naturliga nu. Ta marknaden i chencha till exempel, plötsligt märkte jag att jag hade kommit bort från de andra och gick och pratade med en man som höll i ett spjut. Det slog mig att det var en lite otippad situation: Här går jag, med en man med spjut.

   Eller idag, när en åsna gick in i mig. Det händer inte mig så ofta annars, hemma i nyby.


   Jag är imponerad! Enligt etiopieska kalendern är regnperioden slut den 27e. Den 26e öööste det ner, så jag tänkte: sorry vänner, skaffa en ny kalender, det lär ta ett tag innan det slutar regna.

Men tror ni inte att det har varit strålande sol sen dess? Jag är djupt imponerad. Hur lyckas de?

   Lördagen använde vi till att bestiga ntoto. Mycket trevligt var det, Maria, Benjamin, jag och en Italiensk tjej jag glömt namnet på gick tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

"Eller idag, när en åsna gick in i mig. Det händer inte mig så ofta annars, hemma i nyby." HAHA, jag skrattar, vad roligt du skriver!

2008-10-11 @ 01:08:25
Postat av: Elin

Fantastiskt vilka nya upplevelser. Du kanske kan börja gå runt med ett spjut i uppsala sen för att känna dig som hemma ;)

2008-10-12 @ 12:24:45
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0