om shiromedabarn

   80% av alla barn i min skola (eller min är den väl inte) kommer från vävarfamiljer. Det innebär att barnen med största sannolikhet blir vävare de med. Om vi inte utbildar dem och lär dem vikten av utbildning, och det gör vi! Tjoho. Det är inget fel med vävare alltså, men det är slavarbete i pricip.

   Fast jag är så arg. Tror ni inte att vi just fick reda på att min smartaste elev har HIV? Jag hatar det! Av de hundratjugo eleverna jag har har inte alla blivit testade än, men hittills har jag tror åtta HIV. Åtta av mina kära! Åh. Jag vet inte vem jag ska sparka. Men inte dem i alla fall.

   I Etiopien får på pappret alla sjuka tillgång till gratis medicin, fast såklart är det inte så enkelt. Är man föräldralös tillexempel är det kört, för man måste ha en ansvarig förmyndare för att få ut medcinen. Suck. Men vi har ett prevention och healthcareprogram på skolan kvällstid, och nästa vecka ska jag börja hjälpa till där. Det blir jätteintressant. Där lär sig föräldrar ta hand om aidssjuka barn, och män att bara ha en fru.


Kommentarer
Postat av: Söderlund

Har du någon gång drömt om att få se just ditt favoritband, eller din kära idolartist, men du kunde inte gå på grund av att biljetterna tog slut? Chansen för dig kanske fanns att köpa dem på internet men då för det dubbla över utgångspriset? Detta är någonting som Söderlunds rasar emot i dagens diskussionsinlägg. Hur tycker och tänker du i den här frågan? Hoppas att just du vill dela på dina tankar och tycken i frågan, i en av de absolut snabbast växande bloggarna just nu.



Stort tack på förhand och varmt välkommen!



Vill tillsist bara få fram att jag hoppas att du inte tar detta som någon reklam och är det så att du gör det så får jag be så mycket om ursäkt, men det är bara så att man helt enkelt är väldigt intresserad av att höra andra bloggares tankar och tycken. Hoppas du förstår och antar utmaningen att diskutera med alla andra i Söderlunds blogg.



Tack!

2008-10-21 @ 13:55:24
URL: http://robinsoderlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0