tva saker

Idag knäckte jag omedvetet någon slags dresscode. Jag hade skitigt hår så jag gjorde en inbakad fläta för att i alla fall hålla rufset borta från ögonen. Alla mina byxor var skitiga så jag tog en svart kjol och den enda tshirt jag hade var en blus. Redan efter att jag gått bara hundra meter från huset bromsar en råfancy bil in. Det var två snuskrika etiopier som ville ge mig lift. Jag sa nej såklart, det sitter i ryggmärgen. Väl på skolan blev Tgist (lärarkollega) helt till sig. ”Du är så vacker idag miriam, så vacker!” Jag gick in i klassrummet och började plocka fram böcker när jag hörde att det tisslades och tasslades. ”Vad viskar ni om?” Sa jag strängt. En flicka ställde sig upp och pep: Du är så fin idag. På förmiddagsrasten sa Almas (också lärare): your clothes today Maryam, very good. Very good. En stund senare stack en liten pojke in huvudet genom fönstret. ”Stick” sa Almas. ”Miriam du är vacker!” hann han skrika innan han flydde från Almas´ käpp. Hahaha det är så lustigt. Jag var ju inte fin idag alls. Men flätor, blus och kjol, det är så kvinnan ska se ut här. Jag ska springa great ethiopian run. Det var Israel språkläraren som lyckades övertala mig: ”Benatsch, Miriam, Benatsch!”Det betyder egentligen ”för din mamma”. Så I´m doing it for you mama! Men hjälp hur ska det gå. Jag som knappt kan gå uppför trappan utan att flåsa. Klüft ska också springa, det ni!

Kommentarer
Postat av: Elin

Nejmen, vilken grej. Hahahha, tänk så det kan vara. Undrar vad som är motsvarigheten i sverige?



Ooooo, spring för din mamma du mirre. Jag vet nog att du är en smygsportis och kommer klara det där galant ;)

2008-10-30 @ 16:06:18
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Cajsa

hahaha spring på!! Jag hejjar på härhemifrån!



och jag har aldrig tänkt på att man kan "knäcka en dresscode" men det är ju därför det heter code!!!

2008-11-13 @ 17:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0