Andersen

   Minibuschauffören som körde oss mellan internationella mekane yesus-kyrkan och arrat kilo var asrolig. När han fick höra att jag var svensk påstod han att han hette andersen. Det finns så många sköna etiopier!

   Igår var vi på limetreecafé, ett asfräscht café inte så långt ifrån friendshipcenter (en gigantisk galleria) och skoja inte det var som en annan värld från shiro meda där vi bor. Gratis trådlöst internet, välklädda unga etiopier med laptops och latte, jag såg till och med tjejer i min egen ålder. De tycker jag annars har lyst med sin frånvaro här i Etiopien. Men Addis är verkligen en sjukt vriden blandning av landsbygd och storstad. Här finns allt. Fast om man vet vad man letar efter kan det vara svårt att hitta. Och vi har inte ens varit på merkato än, Afrikas största marknad säger de att det är.


Kommentarer
Postat av: Elin

coolt, men konstigt. det är det där med kontrasterna.

2008-09-10 @ 15:17:49
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0