Girlshome

   Win Souls for God har ett hem för före detta prostituerade ganska nära här och vi var där och hälsade på för några dagar sen. På det hemmet är tjejerna 12 till 16 år. Jag blev helt chockad när jag läste det, jag hade gissat på 20-25 år kanske. De är ju bara barn! Det känns så sjukt. De här sju tjejerna har i alla fall fått hjälp, men det finns många tusen fler som de bara i Addis. Och det är svårt att motivera många att ens vilja förändra sin situation. Förstår ni vad hemska saker fattigdom kan driva människor till? Jag vet inte vad man kan göra. Bli politiker? Jobbigt, jag är ju politikerföraktet personifierat. Menmen. Dags att svälja stoltheten och bli byråkrat kanske.


   Har jag skrivit om vår språklärare? Det har jag helt säkert men jag gör det igen. Han är ju en av de mest karismatiska personligheterna jag träffat i hela mitt liv. På måndag ska vi (jag, sabine och ron cykel ivar weasly) ut och käka med honom och sen hänga på nåt musikplace. Det blir nice. Därför ska jag plugga amarinja nu. Man måste ju impa på läraren. MVG!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Fy sjutton vad hemskt det måste vara för de tjejerna!:S Som du säger - inte klokt vad fattigdom kan driva folk till och ställa till med...:S



Men låter jätteintressant att vara i Etiopien! Hur kom du på idén att åka dit och hur länge ska du stanna??:)

2008-09-10 @ 11:51:44
URL: http://nybloggkommersnart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0