Hästar och andra vita

   Idag har vi lånat hästar och ridit runt lite i det vackra landskapet, det var nice. Vi träffade några trevliga amerikaner som gör någon biologiskt undersökning här så de lunchade vi med. En annan vit som visade sig vara en riktig kuf träffade vi också, han kallades för fisk fast på engelska och var hm, Minst sagt speciell. Hans avskedsord till David var: "your friend miriam is really cute, you must tell her that" Han hade kunnat vara min pappa, obehaglig kille det där.


Arba minch

   Igårkväll åkte vi till arba mich för att kunna tillbringa en dag här innan bussfärden hem. Dagen har varit händelserik, David och jag bestämde oss för att vara riktiga turister och bokade en krokodilsafari medan Sofia och Wondo stannade hemma. Safarin var nice, även om jag hade en rejäl fight med en av guiderna som försökte lura oss på pengar. Jag lärde känna ett rikt etiopiskt par från addis abeba under safarin. Tjejen tog mitt nummer och tyckte att vi ska gå till skönhetssalong ihop i Addis. Varför inte? Det är så kul, hon är en sån kontrast till de jag jobbar med. De är verkligen olika samhällsskikt.

   När vi kom tillbaka och gick till ett ganska lyxigt hotell för att köpa lunch blev vi ganska förvånade när ingen mindre än allas vår fisk från chencha sitter vid ett bord. Läskigt med en förtioårig stalker. Vi hälsade men sen sa jag att vi ville sitta vid ett annat bord. Han tog lite illa upp men ärligt? Man måste väl inte vara jättetrevlig mot äldre män som stöter på en? Jag är inte som David som är snäll mot alla.

   Middag idag åt vi på vårt "hotell". Det tog ett tag innan vi insåg vad klubben på compaondet (stavas?) var för slags ställe. Då och då lämnades lokalen av en äldre berusad man och en yngre lättklädd tjej. Åh så tragiskt med alla prostituerade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0