HEM LJUVA HEM

    Åh vad skönt efter den bussresan att komma hem till mitt härliga rum på ntoto. Bussen var kaos, det var så varmt! Flera spydde och ett gäng unga killar sjöng och klappade så man fick ont i huvudet. Jag läste i alla fall ut män som hatar kvinnor och den får bra betyg för att vara deckare eftersom det är en genre jag en gång i tiden läste mig övermätt på.

   Ännu lyckligare blev jag när tre brev från Sverige väntade mig i Addis Abeba.

   Trots att jag delat säng med sofia som har loppproblem nu några nätter har jag klarat mig undan, trodde jag. Nu senaste natten fick jag fyra bett på benen. Nu blir man aldrig av med dem säger de. Men alla här har loppor så det var bara en tidsfråga. Speciellt för oss som är mycket med fattiga barn.


Volontärstilen

   Idag när jag såg mig i spegeln för första gången på fem dagar behövde jag skratta lite, för framför mig såg jag den klassiska bilden av en volontär, Haha! Jag har verkligen köpt hela kittet. En vid kjol till strax över knäna, enkel tshirt till, rastaflätor och diverse armband köpt av medlidande med någon påträngande försäljare, stora afrikaörhängen, sjal såklart och en flagande näsa. Hahahaha jag som lovade mig själv att inte falla dit. Man vad? Jag har vad som är praktiskt i värmen samt okej med kulturen.

   Det var helt obeskrivligt skönt att duscha efter fem dagar och jag antar att jag borde pilla ut flätorna också som börjar se ut som dreads, men det är så skönt att slippa göra något med håret så de kanske får vara kvar några dagar till.

   Idag ska jag köpa oljefärger så jag kan börja måla! Tihihihihi jag är pepp!

   Imorn borde skolan börja, men nu går det rykten om att den kanske skjuts fram till efter meskel som är på fredag. Håhåjaja vi får se hur det blir. Det är ju inte direkt ett problem att folk jobbar ihjäl sig här. Begreppet gå in i väggen finns inte. Men jag tror jag gör det snart om de inte låter terminen dra igång. Jag blir galen!


Kommentarer
Postat av: Lo

vad har du gjort idag då?

2008-09-23 @ 16:47:06
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: Sanna

Fin header :)

2008-09-23 @ 16:51:02
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: Julia

Mirre du är grym! Snacka om tjejen som fattat galoppen långt före många andra!! Kram från kyliga Sweden

2008-09-23 @ 17:58:59
Postat av: Elin

Åhhhhh vill se bilder på africa-mirre i rastas!!! :D

Jag hoppas ett av breven var det från mig? :)

Så kul att läsa din blogg! PUSSPUSSS tjejen!

2008-09-23 @ 20:46:49
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0