hon i blâa fleacen

   Det finns en kvinna pa ntoto gesthouse som hatar mig. Hon ar ekonomiansvarig eller nat sant. jag vet inte. Men hon avskyr mig verkligen. Jag fattar inte, vad jag kan se sa har jag inte gjort henne nat. Exempel (detta var kanske min tredje dag pa stallet):
Jag - Godmorgon! (allt pa amarinja)
Hon - Goodmorning (pa engelska)
Jag - Var är vägen till Kersti? (försök att pa amarinja fraga var kersti ar)
Hon - You should not speak amarinja until you know it.
Varpa hon suckar dramatiskt och gar därifran som om jag var en fluga som fragat henne efter bajs.
Ett till exempel:
Jag kokar majs.
Hon - You should have salt in it.
Jag - I have salt in it.
Hon (till mig och david) - I do not understand why you two don´t speak amarinja with each other. You would become much better.
eh ja det skulle vi nog eftersom ingen av oss kan mer än cirka 20 ord.
Jag fattar inte vad hon har emot mig! Puh. Det är en sann utmaning att vara trevlig mot henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0