Jag drar söderut

   Jag har ingen aning om vad jag skrev i senaste inlägget så jag vet inte riktigt vad jag ska börja. Jag har gjort rastaflätor, sa jag det? Det var väldigt mycket på impuls, min vän på ett supermarket hade lunch så hon visade mig ett bra ställe. Hoho det var trevligt, jag blev bjuden på kaffe och fick fnissa med afrikanska kvinnor. Det känns som att jag faktiskt har upptäckt ett ställe där kvinnor umgås förutom köket. Det har jag efterlyst ett tag nu. På caféerna är det bara par och män. David satt med ett tag och betraktade facinerat kvinnornas värld, men jag måste säga att snacket inte riktigt tog fart innan han lämnat lokalen. Oj vad etiopier gillar att skvallra hörni!

   Nu är vi då i alla fall i Chencha eller hur det nu bör stavas med våra bokstäver. 18 timmar totalt har vi åkt buss, och ni som har åkt långfärdsbuss i Afrika vet vad jag pratar om. Två pauser fick vi, en för mat och toa och en för bara toa. Den sistnämnda såklart där det inte fanns någon toa, bara ett öppet fält. Lättare för killarna, svårare för mig. Tur att jag hade kjol! Kjol är bra kissainaturenplagg.


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, vad coolt! Du måste lägga upp bilder så vi får se ditt hår och allt annat också för den delen!

2008-09-26 @ 18:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0