Snel man

   Jag shoppade tre sjalar igår (två att ha som gardiner i mitt rum och en till min hals) och en av dem hade jag på mig imorse. Då kom en av vakterna fram till mig och sa nåt på amarinja och började tvinna fransarna i kanten. Jag blev lite obekväm i situationen, svensk som jag är tycker jag det kan vara lite besvärande när en främmande man står en deci från mitt ansikte och pillar med min halsduk, men jag ville inte vara oartig så jag lät honom hållas. Efter nån minut såg jag att han snurrade fransarna så jag började jag med för att ha nåt att göra i den för mig pinsamma tystnaden men tydligen var jag inte så bra på det där för då sa han nonono, tog min halsduk och gick. En stund senare kom han tillbaka och hade gjort hela halsduken. Jättesmala fina fransar blev det. Fatta vad gulligt av honom! Åh vad språkbarriären kan vara jobbig. Men de som jobbar här är jättesnälla, de brukar hjälpa till med amarinjan. 
  


Kommentarer
Postat av: Cajsa

HAHA gullig!!!!

2008-09-10 @ 12:53:50
URL: http://cajsi.blogg.se/
Postat av: julia

Inte för att förstöra hela händelsen mirren, men det är meningen att du ska betala honom för tjänsten...

2008-09-11 @ 09:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0