Sweden


  Jag tycker etiopier är roliga. Addis är en miljonstad men ändå känner jag mig mer anonym i tillexempel stockholm. Man träffar alltid nån som man träffat förr. På georgis sprang en snubbe fram till mig, jätteglad: hey hey sweden, I know you! We met at shiro meda? Jag kom inte alls ihåg honom, men det var ju trevligt med sällskap till busshållplatsen. Innan jag skulle åka sa han att jag var en etiopisk tjej, hihihihi. Faktiskt finaste komplimangen jag fått på länge. Vilken wannabe afrikan jag är. Hoho.

   Vi bor i området shiromeda, och jag älskar när jag ska ta bussen hem och busskillarna ropar shiromedashiromeda jättemonotont. Det låter som typ en m.i.a-låt eller nåt. Jag brukar sjunga det för mig själv ibland "shiromedashiromeda". Nu lät jag lite halvfrisk mentalt. Hejdå.


   Jag vet inte vad det är, Addis är inte riktigt en vacker stad men åh här skulle jag kunna bo hela mitt liv. Jag är löjligt förälskad. Det är verkligen en galen mix av lyx och skit, asienimport och inhemskt, försäljare och skoputsare och I LOVE IT.


[email protected] Idag har jag rabies och igår var det amöbadysentri. Imorn står det gula febern på schemat och varför inte lite tuberkulos på det? Skabb, malaria. You name it, I have it.


Kommentarer
Postat av: Cajsa

JAg vill tamefan hälsa på dig baby... fast har inga pengar. jag rånar en bank. jag kommer imorn. hejdå

2008-09-10 @ 13:34:56
URL: http://cajsi.blogg.se/
Postat av: Elin

Hahahhaha! Men du måste komma hem någon gång, lova?

2008-09-10 @ 15:28:34
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Helena

Mirre, jag har skrivit ett mail till dig som jag försökte skicka till den där mailadressen, men det fungerade inte riktigt. Sen kom jag på att det kanske inte var en riktig adress! Jaja, jag vet att jag var lite blåst =) Men vad är din nya vuxenmail om du inte har kvar hundmirre? Jag har försökt skicka dit ändå så du kan ju kolla den mailen eller ge mig en annan adress! Puss o kram min kära vän!

2008-09-14 @ 17:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0