ensam pa riktigt i addis

   Jahahörni jag börjar känna mig hemma i storstan. Nu har jag hittat ett tyskt kulturcenter med relativt bra internet.
Idag gick jag för första gangen själv runt pa stan, de vill ju inte att jag ska gora det, men shyyyy det var sa mycket roligare. man fick mer kontakt och man slapp verka som nans kvinna (jag hatar det nar folk pratar till david min volontarkollega istallet for till mig, jag blir asarg) men nu fick jag vara en egen person, mycket trevligt. Tva studenter var astrevliga och följde med mig runt nar jag handlade och visste massa saker om sverige. men nar de ville bjuda pa kaffe sa jag nej, jag tankte att jag ska bli lite bättre pa att lasa etiopier innan jag hänger med pa vad som helst. "okey okey I see but you very beautiful, see you bye bye" men jag lar ju stota pa dem igen. De var mycket roliga. Etiopier har humor hörni! lättare att skamta med än tyskar. 
   Apropa det bor det en tysk mittemot mig, mycket trevlig tjej! och rolig. det ar nice att prata lite tyska ocksa. 
   Idag har vi var första amarinjalektion, lararen verkar asskön, han har helt crazy har med dreads at alla hall, skrattar mycket och spelar jazztrumpet. Den femtonde börjar skolan och da ar det bast for er att ni kallar mig lararemiriam, titlar ar viktigt har. 

   HAHAHHA vaaaaarlden roligaste grej idag. Det var varsta folkmassan utanför en högskola som hade graduation sa alla ryggar var mot mig nar jag gick förbi, med plötsligt trängde världens tjockaste minikid sig ut fran folkmassan, pekade pa mig och sa "frenji!" men jattenasal röst. ah jag dog assa. For det forsta var det en överaskning med en tjock unge, det har jag inte sett manga har men assa aaaah han var sa sot!! och rösten hahahha. nii skulle vart dar vanner. 

   Jag traffade ocksa mina vanner fran igar, idag fick de brod. Jag ger nastan aldrig pengar till tiggare, jag har hort sa manga skräckhistorier om ligor som vanstaller barn for att tjana mer och prostituerade som saljer sina barn for att en tiggande kvinna med ett barn tjanar mer. men bron tanker jag att de kommer ata sjalva. Men det ar svart. ibland ger jag pengar ända. 

   Igar sag jag en tragisk grej. En kille med en vanstalld hand och en stump kom och tiggde, sag det ut som vid forsta ögonkastet. lite narmare sag jag att hans ena hand bara var nerbunden med en jarnring for att se ut som en stump. hemskt. 
   man ser sa mycket tragiska manniskoöden har, det ar sjukt, en helt annan varld mot uppsala. Jag blir sa sjukt labil av att se allt hemskt sa jag blir mycket blödig. grater ganska mycket. menmen. Jag blir val stabilare med tiden. fast jag hoppas att jag inte blir blind för allt. 

  

Kommentarer
Postat av: Elin

Oj, mycket på en gång. Du klarar det. Det är jag säker på, fattar att det är jobbigt. Shit, jag skulle vilja ta hand om alla! Förstår att det är jobbigt. Det är ju så svårt med tiggare och sånt. Vad gör man? Det är ju ändå bra att se hur bra man har det och inse att det finns andra verkligheter liksom. Även om det blir en svår kontrast. Pusspuss! //E

2008-09-03 @ 17:06:15
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: jules

mirre



Grymme att lyssna till dig! Brilljande att du funnit dig till Gååååte (som vi kallade det) men Gööte är väl det mer tyska uttalet om jag inte minns fel.



Blöd, blöd, blöd tills du går sönder för det finns inget bättre bevis för att du lever än det!! Övergången till likgiltighet är början till den värsta döden av alla.



Kärlek från Norr!!



2008-09-04 @ 21:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0